Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání plavecké výuky v České republice a ve vybraných státech Evropy,
Hošek, Martin ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout informace o rozdílech v plavecké výuce mezi Českou republikou a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Norskem a Švédskem s využitím dostupných zdrojů a ankety. Práce se zaměřuje na srovnání programů plavecké výuky hlavně a základních školách zkoumaných zemí včetně stupňů výuky a diagnostiky plavecké úrovně. Dále se práce věnuje zkoumání rozdílů v metodice a didaktice výuky plavání, nejen na školách, ale také v plaveckých klubech. Práce také poskytuje informace o povinném vzdělání učitelů, trenérů a instruktorů plavání ve zkoumaných zemích. Doufám, že práce bude užitečná pro učitele a trenéry při plaveckých trénincích. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti,
Motivace k pohybovým aktivitám ve vodě u osoby v dospělém věku
Vejvodová, Iveta ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Motivace k pohybovým aktivitám ve vod u osoby v dosp lém v ku Oblast: Pohybová aktivnost dosp lých Cíle: Realizovat a vyhodnotit jako p ípadovou studii pohybovou intervenci s využitím plavecké lokomoce, která je v dob trvání šesti m síc zam ena na zvýšení pohybové aktivnosti u klienta ve v ku 3ř let. Metody: P ípadová studie, pozorování, rozhovor, m ení, škálování Výsledky: Objektem výzkumu byla dosp lá osoba ve v ku 3ř let. Pohybová intervence trvající šest m síc p isp la ke zlepšení v oblasti plavecké gramotnosti u sledovaného p ípadu. Proband zlepšil kvalitu základních plaveckých dovedností, prodloužil souvisle uplavanou vzdálenost plaveckým zp sobem prsa a odstranil nejzávažn jší chyby v této technice. Osvojil si základy plaveckého zp sobu kraul a znak. Pohybová intervence vytvo ila p edpoklady pro to, aby se plavání stalo další z jeho pravideln vykonávaných pohybových aktivit. Klíčová slova: Pohybová aktivnost, pohybová nedostatečnost, plavecká gramotnost, plavecké dovednosti
Pohybová intervence k ovlivnění plaveckého projevu žen s nadváhou
Černá, Nikola ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Pohybová intervence k ovlivnění plaveckého projevu žen s nadváhou Cíle: Hlavním cílem této práce je ovlivnit plavecký projev (základní plavecké dovednosti a techniku plaveckých způsobů) ve skupině žen středního věku s nadváhou tak, aby mohly používat plavání jako zdravotně přínosnou pohybovou aktivitu ve svém programu na snížení nadváhy. Metody: Použila jsem metodu pozorování a škálování pro posouzení úrovně základních plaveckých dovedností. Také jsem zařadila popis a hodnocení plavecké techniky. K hodnocení jsem použila videozáznam a to při vstupním i výstupním testování. Výsledky: Po absolvování programu zaměřeného na zlepšení plaveckého projevu došlo u sledovaného souboru k úplnému osvojení čtyř základních plaveckých dovedností - potopení hlavy, výdech do vody, splývavá poloha na břiše a splývavá poloha na zádech. Podle škály dle Štochla (2002) se všechny ženy po absolvování programu dostaly u těchto dovedností na maximální hodnotící stupeň 5 bodů. Zaznamenali jsme také osvojení dalších plaveckých dovedností - opakované výdechy do vody, odraz do splývání na břiše, odraz do splývání na zádech a odraz do splývání s přetočením. Z hlediska techniky došlo k zlepšení techniky znak, ustálení techniky prsa a dokonce k osvojení "hrubé" techniky kraul. Klíčová slova: Pohybová aktivita, plavecké...
Problematika vnímání vodního prostředí dětmi předškolního věku.
Řenčová, Iveta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku vnímání vodního prostředí u dětí předškolního věku. Poukazuje na rozdíly mezi dětmi úplnými začátečníky předškolního věku, kteří s plaváním začínají a dětmi, kteří se plavání věnují již od kojeneckého věku, ale začínají chodit na plavání samostatně bez rodičů. Pomocí zvolených, plaveckých testů zjišťuje rozdíly mezi skupinami dětí daného věku. Klíčová slova Vodní prostředí, Plavání, Plavecká výuka, Předškolní věk
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.
Plavecký výcvik v předškolním vzdělávání
Šalomová, Zuzana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou plaveckého výcviku a výuky v předškolním vzdělávání. Postihuje znalost základních plaveckých dovedností. Teoretická část se zaměřuje především na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část se zabývá průběhem plaveckého výcviku předškolních dětí v plavecké škole, sleduje a porovnává jednotlivé výukové metody a didaktické postupy během jednotlivých plaveckých lekcí. Práce obsahuje také několik grafů, reflektujících plaveckou úroveň dětí a dotazník pro rodiče. Cílem bakalářské práce bylo sledovat a porovnat jednotlivé výukové metody a didaktické postupy při plavecké výuce. V této práci byla použita metoda participantního pozorování, dále metoda empirického testu a metoda syntézy. Z výsledků je patrné, že se děti během výcviku zlepšily hned v několika plaveckých dovednostech, největší zlepšení bylo pozorováno u plavecké dovednosti potopení celé hlavy do vody, vznášení se na vodě (Floating) a přetočení se z jedné splývavé polohy do druhé. Obecně lze říct, že se ve všech plaveckých dovednostech zlepšilo alespoň jedno dítě. Smíšená metoda vyhovovala dětem nejvíce, plavecké dovednosti se děti učily touto metodou rychleji a byla pro ně přínosnější než ostatní metody. Ve všech případech byla smíšená...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.